2008. szeptember 12.

InCruit OSL 2008 - A pályák

Itt vannak az új OSL mapok. Megpróbálom bemutatni őket, megadni 1-2 alap információ, leírni a véleményem. Mondjuk nehéz dolog, hisz még nem játszottunk rajtuk és mások játékát se nagyon figyelhetjük még meg. Érdekes lesz látni a TOP16-os meccsek során milyen taktikákat használnak majd, talán majd ezekről is beszámolok amint sikerül az első hét ütközeteit megtekintenem:) Magamnak pedig jó, hogy leírom ezt, hisz látom mi volt, majd pedig mi lett.

Chupung-Ryeong
189_Chupung-Ryeong
Méret: 96x128
Mineral/Játékos: 6
Gáz/Játékos:
5
Induló helyek: 1, 7
Terep: Jungle World
Első ránézésre talán szokványosnak is tűnhet, talán Loki 3-nak is nevezhetnénk. Manapság a makrós, nyílt terepes mapok (voltak) a jellemzők, erre itt van egy viszonylag szűk, sok kisebb feljárós térkép. Már a kezdő helyek is érdekesek hisz a rámpa közel helyezkedik el az induló pozícióhoz, viszont ezen a területen kevés a hely az építkezéshez, így ettől távolabb, a main belsejében kell a gyártó sorunk megépítenünk. Az első expanzió a fentebb említett pálya első verziójához hasonlóan hátulról és támadható, viszonylag szűk terepen. Normálisan csatázni csak a pálya közepén lehet ahol viszont nincs expanzió, így a pusholó stratégiák itt nem kedveznek. Mineralt és Gázt a pálya oldalsó területein találhatunk. Ezek egy része viszonylag könnyen bevédhető hisz közel helyezkednek el egymáshoz, viszont a szűk terep nem csak a védekező félnek kedvezhet. Kíváncsi vagyok, hogy a Lokihoz hasonló defenzív makrós vagy a trükkösebb stílus kerül majd előtérbe.

Medusa
187_Medusa
Méret: 128x128
Mineral/Játékos: 4
Gáz/Játékos: 3
Induló helyek: 3, 7, 11
Terep: Twilight
Na ez igen! Vagyis nem teljesen. A térkép közepén nagy terület van a harcra ahova sajnos turreteket nem lehet építeni, a Terranoknak fájhat a szívük. Cserébe viszont kaptunk egy érdekes maint ahol szerintem sokféle stratégia alkalmazható majd! A bejárat viszonylag széles, rusholható, a cliffeknek köszönhetően rengeteg féle harassolás, trükközés elképzelhető, remélem ezek ki is lesznek használva! Itt is kíváncsi vagyok mennyire fog elmenni a játék a makró irányába, már ha elmegy. Érdekes lehet, hogy a cliffek külső lejárata nem csak épülettel hanem mineralal is el van zárva.

Plasma
183_Plasma
Méret: 96x128
Mineral/Játékos: 4
Gáz/Játékos: 3
Iduló helyek: 3, 7, 11
Terep: Badlands
Először furcsán néztem mi ez. Majd felkiáltottam, ez bizony nem egy Terran map. Tévedtem. Mind a Zergnek, mind a Protossnak nehéz, hiába vannak az ellenfelek elszigetelve, deríteni lehet. Hiába tudja a Zerg a tojásokat a lurkerek segítségével gyorsan szétszedni, ezzel időt ad az ellenfelének, hogy felkészüljön. A Terran is pillanatok alatt képes kiiktatni ezeket a torlaszokat. A Protossok úgyszintén. Bár ezek a másodpercek később sokat érhetnek a másik oldalon. Szóval, nyugodtan lehet early expelni, viszont egy korai push okozhat meglepetéseket. A bázisok több irányból támadhatók, így nehezen és védhetők. A main kicsi, de nem is baj hisz nem szorulunk be (mint a Fortre-n), hisz itt a játék elején viszonylag védve vagyunk. A derítés módjának megoldása pedig egyszerűen remek!

Return of the King
184_Return of the King
Méret: 128x128
Mineral/Játékos: 4
Gáz/Játékos: 3
Induló helyek: 2, 5, 7, 11
Terep: Twilight
Talán a Namja Iyagi, The Eye mixet lehetne rá mondani. Sajnos eddig a ZvP-ben 4-0 a map statisztikája, remélem ez még javulni fog a Protoss javára. Furcsa, hogy az induló helyek közelében helyezkedik el minden expanzió, de az oda vezető utak "nehézkesek". A külső exp kívülről könnyen megközelíthető de ha mi magunk akarunk odamenni egy szűk folyosón kell átmennünk ahol kaphatunk tankot, villámot lurkert. A felmentő sereg így könnyen feltartóztatható. A belső szigeten található only mineral pedig nem elég csábító, hisz ha az ellenfelünk kívülre települ akkor mi gáz hátrányba kerülhetünk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Írj értelmeset, légy kedves, ne káromkodj!